Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T22:27:53+01:00
Był nim Piotr Skarga(1536-1612), polski kaznodzieja. Ich celem było ujednoczenie ludności polskiej jako państwa, na tle duchowym. Prowadziły one do pozyskania harmonijnej synchronizacji bogactwa kulturowego i wielonarodowości. Dały one zalążek, z którego wyrosła sytuacja polityczna, duchowna i społoeczna w Polsce
2 3 2
2010-01-28T22:28:28+01:00
"Kazania Sejmowe" napisał je Piotr Skarga w roku 1597.

Jest sugestywnym opisem sytuacji Rzeczypospolitej "trawionej przez liczne choroby". W Kazaniach sejmowych znajduje się wiele porównań biblijnych, utwór nasycony jest wieloma figurami retorycznymi. "Kazania sejmowe" zawierają 8 kazań, które nie zostały nigdy wygłoszone (do kazań Skargi – uważanego w XIX wieku niemal za proroka zapowiadającego upadek I Rzeczypospolitej – nawiązuje obraz Jana Matejki "Kazanie Skargi"). Zawierają najważniejsze postulaty dotyczące reformy państwa, skierowane są przeciw ideom reformacyjnym.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T22:31:14+01:00
Piotr Skarga to autor "Żywotów świętych"Jej celem miało być odrodzenie Kościoła,ów cel miało urzeczywistnić, był Sobór Trydencki (1545 -1563).