Odpowiedzi

2010-01-28T22:41:44+01:00
F=ma
a=v/t bo przyspieszenie to zmiana predkosci w czasie
wiec F=mv/t
F=200000N
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T23:00:50+01:00
Witaj
dane: vo = 0, vk = 600m/s, m = 10kg, t = 0,03s
szukane : Fśr

Z I sformułowania II zasady dynamiki Newtona F = m*a dla ruchu
jednostajnie zmiennego po wstawieniu a = ( vk - vo)/t otrzymujemy :
F = m*(vk - vo)/t czyli F*t = m*vk - m*vo = pk - po = ^p /delta p/ gdzie
pk jest pędem końc. a po jest pędem pocz.

Jest to II sformułowanie II zasady : popęd siły F*t działającej na ciało
/"popędzającej" to ciało/ jest równy zmianie pędu ^p tego ciała.

U nas Fśr*t = m*vk bo vo = 0 i błyskawicznie

Fśr = m*vk/t = 10kg*600m/s/0,03s = 200 000N = 200 kN

pozdrawiam
czarnadziura