Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T22:48:30+01:00
Pp=a*b Pc=? Pc-2Pp+Pb.
Pp=3*4 D -przekątna prostopadłościanu.
Pp=12cm. Musimy obliczyć przekątną podstawy, aby
później skorzystać z twierdzenia pitagorasa na obliczenie krawędzi bocznej graniastosłupa. A więc:
d- przekątna podstawy.
d=√a²+b²
d=√16+9
d=25√
d=5cm. teraz układamy pitagorasa.
kb²+d²=D²
kb=169-25
kb=√144
kb=12

Teraz podstaw do wzoru na Pole boczne i następnie do wzoru na Pole całkowite.

  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T22:56:33+01:00
Dane:
d - 13

Szukane:
? - Pc

Rozw:

Pp = a * b = 12

Przekątna podst:
c² = 16 + 9
c² = 25 | pierwiastkujemy
c = 5

Obliczamy wysokość [ H ] :
H² = d² - c²
H² =13² - 5²
H² = 169 - 25
H² = 144 | √
H = 12

Pb = 2 *a * H + 2 * b * H
Pb = 168

Pc = 2Pp + Pb
Pc = 192

Odp: Pc wynosi 192

1 5 1