Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T22:49:33+01:00
Twierdzenie o wysokości poprowadzonej z wierzchołka kąta prostego
W trójkącie prostokątnym długość wysokości poprowadzonej z wierzchołka kąta prostego jest równa średniej geometrycznej długości odcinków , na jakie dzieli ona przeciwprostokątną
h - wysokość = √3 razy 12 = √36
8 2 8
2010-01-28T22:49:45+01:00
Wysokośc trójkata prostokątnego opuszczona z wierzchoła kata prostego wyraża sie wzorem:
h=√xy
x=3cm
y=12cm

h=√3×12
h=√36
h=6cm
wysokośc ma 6cm
19 3 19
2010-01-28T23:21:54+01:00
W pewnym Trójkącie prostokątnym wysokość opuszczona z wierzchołka kąta prostego dzieli przeciwprostokątną na odcinki długości 3cm i 12cm.oblicz długosc tej wysokosci

możesz skorzystać ze wzoru h=√a*b, gdzie a i b to odcinki na które podzieliła wysokość nam przeciwprostokatną lub
z podobieństwa trójkatów i proporcji:
h/3=12/h
h²=3*12
h²=36
h=6 cm
20 4 20