Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T23:04:49+01:00

0
Aby dowiedzieć się ile przejechał w 2,5 godziny trzeba pomnożyć właśnie przez 2,5 :)
72 km * 2,5 = 180 km
V = s: t
15 min = 1/4godziny = 0,25 h
V = 18km : 0,25 = 72km/h

s = V * t
s = 72 km/h * 2,5h = 180km

Samochód przejedzie 180km
2010-01-28T23:06:24+01:00
15 minut - 18km
2,5godziny - x km

2,5h=150min
x=(150*18)/15
x=2700/15
x=180 km
2010-01-28T23:13:14+01:00
18 km w 15 minut
x km w 2,5 h=150 min
i z proporcji mamy ze
18*150=15x
x=18*150/15=180 km