Odpowiedzi

2010-01-28T23:18:51+01:00
A/b=3/5
a+1=b-5

a/b=3/5
a=b-6

(b-6)/b=3/5
b/b6/b=3/5
1-6/b=3/5
-6/b=3/5-1
-6/b=-2/5
-2b=-30
b=15

a=15-6
a=9

P=ab
P=9*15
P=135
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T23:24:38+01:00
Stosunek dlugosci sasiednich bokow prostokata wynosi 3:5. jezeli jeden bok zwiekszymy o 1 a drugi zmniejszymy o 5 to otrzymamy kwadrat. oblicz pole prostokąta.

te boki to:3x i 5x
3x-1=5x+5
6=2x
x=3
zatem prostokąt ma boki długości: 9 i 15
P=9*15
P=135