Rodzaj Ciasta(cena za sztuke):Paczki-1,30zl, Drozdzowki-1,40zl,Ciastka Francuskie -1,60zl
Rodzaj Ciasta(cena za 1kg):Szarlotka- 22,10zl,Sernik-21,70zl,Strucel-18,30zl
Lody (cena za galke):Waniliowe,Czekoladowe,Truskawkowe-1,60zl

Zadania:
1.Mama Marty poszla do cukierni ,,Ptys". Kupila 5 paczkow,2 ciastka francuskie, 4 drozdzowki oraz 40dg sernika.Ile Zaplacila za zakupy?

2.Krzys kupil 4 galki lodow truskawkowych dla siebie i , 2 galki lodow czekoladowych dla brata . Zaplacil banktotem o nominale 20zl ile reszty otrzymal?

3.Pan Zamowil 500 paczkow na firmowe przyjecie . Otrzymal rabat w wysokosci ¹₁₀ wartosci zakupionego towaru. Ile Zaplacil Pan ?

4.Wyprodukowanie galki lodow kosztuje 90gr. Cukiernia w ciagu tygodnia wyprodukowala i sprzedala 2200 galek lodow . Ile Zarobila w Tym czasie ?

Prosze o Dzialania

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T23:37:43+01:00
1. 5*1,3+2*1,6+4*1,4+(21,7*0,4)=6,5+3,2+5,6+8,68=23,98zł

2. 20-(4*1,6+2*1,6)=20-9,6=10,4zł-reszta

3. 500*1,3=650
650-1/10*650=650-65=585-tyle zapłacił

4. 0,9*2200=1980-tyle wyprodukowanie
1,6*2200=3520
3520-1980=1540zł-tyle zarobiła
2010-01-28T23:44:43+01:00
Zad. 1
5*1.30+2*1.60+4*1.40+0.40*21.70=6.5+ 3.20+5.60+8.68=23.98 [zł]
zad.2
20-(4*1.60+2*1.60)=20-6.4+3.20=10.4 [zł]
zad.3
<tu nie wyczytuje mi wysokosci rabatu niestety:( >
zad.4
Tu są 2 rozwiązania:
a.)2200*0.9=1980[zł]
lub:
b.)2200*0.9*1.6=3168[zł]