1.Oblicz długość odcinka, którego końcami są punkty A i B.
a) A = (1,4), B = (5,6)
b) A = (-3,2), B = (-7,-1)
c) A = (-5,-9), B = (1,-3)
d) A = (120,200), B = (124, 203)


2. Jaką długość ma najdłuższy bok wielokąta?

Rysunek w załączniku



Z góry bardzo dziękuję.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T00:58:18+01:00
1.
a) A = (1,4), B = (5,6)

5-1 = 4
6-4 = 2

√16+4=√20=2√5

b) A = (-3,2), B = (-7,-1)

7-3 = 4
2+1= 3

√16+9=√25=5

c) A = (-5,-9), B = (1,-3)

5+1 = 6
9-3 = 6

√36+36=√72 = 3√8 = 6√2

d) A = (120,200), B = (124, 203)

124-120=4
203-200 = 3

√16+9 = √25=5
______________________________

2.
a) √36+4 = √40 = 2√10

b) √9+25 = √34

c) 7
16 3 16
2010-01-29T01:01:40+01:00
1
a) AB=√[(1-5)²+(4-6)²]=2√5j,
b)AB=√[(-3+7)²+(2+1)²]=5j,
c)AB=√[(-5-1)²+(-9+3)²]=6√2j,
d)AB=√[(120-124)²+(200-203)²]=5j
2
a)
a=√(2²+6²)=2√10,
b)
b=√(0²+6²)=6,
c)
c=√(0²+7²)=7
12 3 12