Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-29T09:54:54+01:00
Obumarłe komórki odpadają i na ich miejsce wchodzą nowe. Te satre poprostu umieraja, albo sa złuszczane(inaczej ścierane)
Chyba pomogłem ;]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T10:12:41+01:00
Wodoszczelną warstwą oddzielającą delikatne tkanki naszego ciała od otoczenia jest naskórek.Można w nim wyróżnić dwie warstwy komórek: zewnętrzną -rogową oraz głębszą- podstawową.W warstwie podstawowej stale zachodzą intensywne podziały komórkowe (są to mitozy) powstające komórki wypychają starsze ku górze.W warstwie rogowej stopniowo komórki te ulegają rogowaceniu (produkują kreatynę) obumierają i złuszczają się:)
1 5 1