1. Dlaczego włókna czerwone są bogatsze w mitochondria?
2. W jaki sposób sportowcy, np. kolarze, piłkarze zwiększają zasoby glikogenu w komórkach i liczb ę czerwonych ciałek krwi?
3. Podaj, który skurcz: izometryczny, izotoniczny jest przykładem pracy statycznej, a który dynamicznej. Odp. uzasadnij.
Z góry dzięki:) !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T16:21:50+01:00
1. Włókna czerwone są bogate w mitochondria do wykonywania wysiłków długotrwałych.
2. Dieta bogata w węglowodany zwiększa zapasy glikogenu w mięśniach. Są niezbędne w przemianach energetycznych sportowców.
3.Praca dynamiczna- izotoniczny -skurczowi mięśnia towarzyszy zmiana odległości przyczepów mięśnia.
Praca statyczna- izometryczny-skurcz następuje bez zmiany odległości przyczepów mięśnia.
2010-01-30T16:51:53+01:00
1. Włókna czerwone są bogate w mitochondria do wykonywania wysiłków długotrwałych.
2. Dieta bogata w węglowodany zwiększa zapasy glikogenu w mięśniach. Są niezbędne w przemianach energetycznych sportowców.
3.Praca dynamiczna- izotoniczny -skurczowi mięśnia towarzyszy zmiana odległości przyczepów mięśnia.
Praca statyczna- izometryczny-skurcz następuje bez zmiany odległości przyczepów mięśnia.