Dywan w pokoju pani Balbiny ma kształt trapezu równoramiennego o obwodzie 22m, którego ramię jest o 2/3 dłuższe od górnej podstawy, a dolna podstawa jest trzy razy dłuższ od górnej. Ile zapłaciła za dywan pani Balbina, jeżeli 1 dm kwadratowy kosztował 1,80 zł?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-29T11:01:03+01:00
Rozwiązanie:
a=3
3*2+h²=5*2
h²=16
h=4
P=(a+3a)2h
P=24m^2
1m²=100dm²
2400*1,80zł=4320zł
Odp:Pani Balbina za dywan zapłaciła 4320 zł
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T11:04:48+01:00
A=dolna podstawa
c=ramię
b=górna podstawa

c=b+⅔b=⁵/₃b
a=3b

2×⁵/₃b+b+3b=22m
²²/₃b=22
b=3m
a=3b=9m
c=⁵/₃b=5m
obliczam h:
z pitagorasa
5²-3²=h²
h=√16
h=4m

pole=½(a+b)h=½(3+9)×4=24m²=2400dm²
koszt dywanu=2400×1,8zł=4320zł
odp. balbina zapłaciła za dywan 4320zł

9 4 9