Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T10:57:07+01:00
GOTYCKI :
* Strzeliste i wysokie budowle,
* Wielkie okna oraz szyby z pięknymi witrażami,
* Czerwona cegła była używana jako budulec
* Tym stylem budowano głównie:
- Zamki,
- Kościoły,
* Funkcją stylu gotyckiego była funkcja " Bliżej Boga ", oznaczało to, że im kościół był wyższy tym ludzie byli bliżej Boga.

ROMAŃSKI :
* Masywne ale bardzo niskie budowle, często dość długie,
*Małe okna bez szyb ( czasem używano innego materiały, choćby pęcherzy zwierząt ),
* Ciosany kamień był budulcem,
* Tym stylem budowano głównie:
- Budynki mieszkalne,
- Ratusze,
- Kościoły ( które stanowiły zdecydowaną większość budowli stylu romańskiego ),
* Funkcją stylu romańskiego była funkcja obronna.
Przykład: W obliczu zagrożenia całe miasteczko chowało się do małej, kamiennej budowli,
a przez małe okienka mogli atakować przeciwników, którym było bardzo ciężko trafić w tak małe
otwory.
18 4 18
  • Użytkownik Zadane
2010-01-29T11:02:19+01:00
Styl romański:
- sklepienie krzyżowe
- budowany z kamienia
- rzeźbiarskie dekoracje
Styl gotycki :
- budowane z bardziej wytrzymałego materiału - cegły.
- w pomieszczeniu była katedra , natomiast nie było jej w stylu romańskim.
- sklepienie krzyżowo - żebrowe również o silniejszej i bardziej wytrzymałej konstrukcji.
- rozeta , czyli inaczej witraż , występowały one na szkłach.

Moim zdaniem styl gotycki (ale to nie jest tylko zdane moje,to jest zdanie wszystkich ) był stylem bardziej wykształconym , bardziej stabilnym,ponieważ było z nim wiele ulepszeń .
Ze stylu romańskiego na styl gotycki te wszystkie cechy zostały przekształcone na lepsze.
11 4 11