Odpowiedzi

2010-01-29T11:31:12+01:00
Tarcie jest pożyteczne, gdy uzyskujemy z tego potrzebną nam energię. Np. gdy trzemy patyczkiem o kamień , lub kamień o kamień, zapałkę o pudełeczko by uzyskać ogień.
Tarcie szkodliwe jest wtedy, gdy zagraża to różnym punktom w życiu. Np. palenie gum- tarcie opon o ziemię zanieczyszcza środowisko.
3 2 3
2010-01-29T11:36:26+01:00
Pozytywne:
-siły tarcia działające w trakcie poruszania powstrzymują nas przed upadkiem i pozwalają poruszać się do przodu.
-Ważny materiał z którego mamy wytworzane podeszwy w obuwiu.
-Ostatnim pozyytywnym przykładem tarcia jest zakładanie gum z bieznikiem do pojazdów.

negatywne:
-niszczy współpracujące ze sobą elementy np. oponę samochodu.
-nagrzewa i odkształca trące o siebie powierzchnie.
-spowalnia ruch.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T11:36:32+01:00
Tarcie pożyteczne: ruszanie samochodu, łapanie piłki, chodzenie
tarcie szkodliwe: ścieranie się opon, niszczenie się części maszyn, lot rakiety w atmosferze
2 3 2