Klasówkę z matematyki pisało 25 uczniów pewnej klasy . Na następnej lekcji nauczyciel ogłosił wyniki klasówki .
- Nikt nie dostał oceny celującej . Ocen dobrych jest dwa razy więcej niż dopuszczających i o jedną mniej niż dostatecznych. Ocen dostatecznych i niedostatecznych jest razem tyle samo co dopuszczających i dobrych . Ocenę wyższą niż dostateczny otrzymało 13 osób . Kto zdoła policzyć, jaka jest średnia ocen z tego sprawdzianu , dostanie ocenę o stopień wyższą .
Sprawdź , czy miałbyś szansę podwyższyć swoją ocenę z tej klasówki .
dam naj

2

Odpowiedzi

2010-01-29T11:45:43+01:00
25-uczniów w klasie
(3)-2x+1 =7
(4)-2x =6
(2)-x =3

2x+1+2x=13
4x+1=13
4x=13-1
4x=12
x=3

y-niedostateczne
y+7=6+3
y+7=9
y=9-7
y=2

Śr=(6*4 + 7*3 + 3*2 + 2*1 + 7*5) : 25
Śr = 3.52 średnia
46 3 46
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-29T11:47:07+01:00
Dane:
ilość uczniów w klasie--25
(3)-2x+1 =7
(4)-2x =6
(2)-x =3
Rozwiązanie:
2x+1+2x=13
4x+1=13
4x=13-1
4x=12
x=3
y-niedostateczne oceny
y+7=6+3
y+7=9
y=9-7
y=2
Śr=(6*4 + 7*3 + 3*2 + 2*1 + 7*5) / 25
Śr=(24+21+6+2+35)/25
Śr=88/25
Śr = 3.52
21 2 21