Na początku bardzo ważnego zebrania było o 5 kobiet więcej niż mężczyzn. Po piętnastu minutach przyszli jeszcze spóźnieni pan Józio i trzy panie z księgowości. Wtedy znudzony pan Tadeusz zauważył, że kobiet jest dwa razy więcej niż mężczyzn. Ile osób było wówczas na sali?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T20:21:51+02:00
Mężczyźni - x + 3 + 5
Kobiety - x + 5 +1

2(x+1) = x+8
2x+2 = x+8
x = 6

6+2+5+6+1 = 21

Odp. Na sali było wówczas 21 osób.
2009-10-04T20:48:39+02:00
Panie - x+ 5+1 x+6
Panowie x+1 x+1

x+6=2(x+1)
x+6= 2x+2
4=x

Panie =10
Panowie 5

Razem 15