Działka ma kształt i wymiary podane na rysunku. Rolnik posiał na tej działce pszenicę. Z każdego hektara zebrał 4,5 tony pszenicy. Ile ton pszenicy zebrał z całej działki?

Obrazek do zadania znajdziecie na stronie
http://shell.idealan.pl/~sp1/sprawdziany/sprawdzian_chleb_2004/zadanie_24.jpg

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T11:49:41+01:00
Najpierw trzeba obliczyć pole trapezu.
Wzór na pole trapezu:
P=1/2(a+b)*h
Podstawiamy wartości nam znane i obliczamy.
P = 1/2 ( 250m + 450m ) * 400m = 140 000m kwadratowych

1 hektar = 10 000m kwadratowych

Dzielisz pole działki przez 10 000 metrów kwadratowych, czyli:
140 000 : 10 000 = 14
Wiemy, że działka ma 14 hektarów.

I teraz musimy pomnożyć 14 przez ilość pszenicy zebraną z jednego hektara, czyli:
14 * 4,5 = 63

Odp. Rolnik z całej działki zebrał 63 tony pszenicy.
21 4 21
2010-01-29T11:51:32+01:00
Wzór na pole trapezu:P=(a+b)/2*h
P=(250+450)/2*400
P=700/2*400
P=350*400
P=140 000m²
1ha=10 000m²
czyli 140 000:10 000=14ha 14h*4,5tony=63 tony
odp.z całej działki zebrał 63 tony pszenicy
17 3 17
  • EMCI
  • Rozwiązujący
2010-01-29T13:12:11+01:00
Pole trapezu (dzialki) :
P= (a+b)h/2
P= (250+450)*400/2
P= 700*400/2
P= 1400m2

uzywajac proporcji
10 000 m2 - 4,5 tony
140 000 m2 - ?

? = 140 000 * 4,5 / 10 000
? = 63 tony.

Odp. Z calej działki zebral 63 tony pszenicy.
11 3 11