Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-29T11:53:54+01:00
Wysokość trójkąta równobocznego w podstawie jest równa
a√3/2 = 3√3 .

Długość odcinka EB to dokładnie 23 wysokości (bo tak dzieli wysokość środek trójkąta równobocznego), czyli
EB = 2/3 * 3√3 = 2√3

Teraz, stosując twierdzenie Pitagorasa w trójkącie EBD , mamy
DE = √------- ( pod tą kreską piszesz = ) DB² - EB² = √------- ( pod kresą piszesz = 144 - 12 = 2√33


Zatem objętość jest równa (korzystamy ze wzoru na pole trójkąta równobocznego)
V = 1/3 * 36√3 /4 * 2√33 = 3√3 * 2√33 = 18√11cmз .
dasz naaj . ?
2010-01-29T11:54:03+01:00
Wysokość tworzy z ⅓ h podstawy i h ściany bocznej Δ prostokątny

obliczam ⅓h podstawy
⅓h=⅓a√3:2=⅓×6√3:2=√3cm

z pitagorasa obliczam h ściany bocznej:
h²=9²+(√3)²
h=√84cm
h=2√21cm

pole podstawy=a²√3:4=6²√3:4=9√3cm²

v=⅓×9√3×9==27√3cm³

pole=9√3+3×½ah=9√3+1,5×6×2√21=9√3+18√21=9(√3+2√21)cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T11:57:37+01:00
V=1/3 *pp*H
v=1/3* a²*√3*1/4*H
v=1/12*36√3=3√3 cm³

pc=pp+pb
obliczam 1/3 h podstawy
1/3h=1/3a√3:2=1/3*6√3:2=√3cm


pitagoras:
h²=9²+(√3)²
h=√84cm
h=2√21cm


pc=9√3+1,5*6*2√21=9√3+18√21