Kosiarz kosi 25 arów trawnika w czasie 1 godziny. Otrzymuje on wynagrodzenie w wysokości 6,50 zł za każdą rozpoczęta godzinę pracy oraz zwrot kosztu zużytego paliwa. 1 l benyzny kosztuje 4,37 zł . Kosiarka zużywa 0,6 l benzyny podczas godziny pracy .

Jaki będzie koszt skoszenia boiska o wymiarach 90 m na 64 m przez kosiarza ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T13:20:24+01:00
P=90m*64m=5760m kw
1ar=100m kw
5760/100=57,6
57.6/25=2,304
3*6,5=19,5
0,6*2,304=1,3824l
1,3424*4,37=6,04
19,5+6,04=25,54zl
  • eeej
  • Rozwiązujący
2010-01-29T13:28:00+01:00
P=90m*64m=5760m kw
1ar=100m kw
5760:100=57,6
57.6:25=2,304
3*6,5=19,5
0,6*2,304=1,3824l
1,3424*4,37=6,04
19,5+6,04=25,54zl
odp:Skoszenie boiska będzie kosztowało 25,54zł