Odpowiedzi

2010-01-29T13:26:00+01:00
NaCl chlorek sodu. sklada sie z metalu i reszty kwasowej(od kwasu HCl) wiazanie miedzy metalem a resztą kwasową jest jonowe.

2Na + 2HCl= 2NaCl + H₂

NaOH+HCl=NaCl+H₂0

Na₂CO₃+ 2HCl=2NaCl+ CO₂+H₂O
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T13:33:58+01:00
Na budowe soli sklada sie metal i reszta kwasowa, uproszczajac soel otrzymujemy wieloma metodami , uniwersalna metoda jest reakcja wodorotlenku i kwasu. na mocne kwasy skadaja sie zwiazki niemetalu z tlenem <kwasy tlenowe> oraz z wodorem <beztlenowe>
tlenowe: H2SO4, HNO3, HClO4
beztlenowe HCl, HBr, HJ, H2S
oczywiscie metale tez tworza kwasy ale one sa slabe i niemaja wiekszego znaczenia, oraz ponadtto sa to metale amfoteryczne czyli które wchodza w reakcje z kwasami i zasadami.
3 metody otrzymywania
metal+niemetal
Mg+S=MgS
wodorotlenek +kwas
Fe(OH)3 + 3HCl = FeCl3 + 3H2O
tlenek metalu + Kwas
ZnO + H2SO4 = ZnSO4 + H2O
i sa inne jak
tlenek metalu + tlenek niemetalu(tlenek kwasowy)
wodorotlenek + tlenek kwasowy
kwas + metal