Odpowiedzi

2009-10-04T20:41:14+02:00
Obejmuje wysokość do 20 - 30 m. Charakteryzuje sie szeroką koroną , niskim
pniem i grubymi konarami . Kora głęboko spękana . System korzeniowy głęboki
i silnie rozwinięty . Liście sztywne , skórzaste , nagie , z zaokąglonymi klapami.
Charakterystyczny jest bardzo krutki ogonek liściowy.Jesienią zabarwiają sie na brązowo.Na młodych okazach często część suchych lisci pozostaje aż do wiosny. Kwitnie w maju .Żołędzie wydłużone , świeże z podłużnymi zielonkawymi prążkami .
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T20:44:35+02:00
Opis: Wysokość do 20-30m. Charakteryzuje się szeroką koroną, niskim pniem i grubymi konarami. Kora głęboko spękana. System korzeniowy głęboki i silnie rozwinięty. Charakterystyczna jest mikoryza (symbioza z grzybami np. z borowikiem). Liście sztywne, skórzaste, nagie, z zaokrąglonymi klapami. Charakterystyczny jest bardzo krótki ogonek liściowy (liście prawie siedzące). Jesienią zabarwiają się na brązowo. Na młodych okazach często część suchych liści pozostaje na drzewie aż do wiosny. Kwitnienie w V. Żołędzie wydłużone, świeże z podłużnymi zielonkawymi prążkami, zebrane po 2-3 na szypułkach.

Występowanie: Europa, Azja Mniejsza, najpospolitszy polski gatunek dębu (lasy mieszane i dąbrowy). Najstarsze polskie okazy to: Dąb Bażyńskiego w Kadynach (k.Elbląga) - ponad 660 lat, Bartek (k.Zagnańska) - ponad 630 lat.
4 2 4