Odpowiedzi

2010-01-29T15:01:11+01:00
Nierządem Polski stoi samolubność, lenistwo i porywczość szlachty. Jej niepohamowana ciemnota, dbałośćo własne interesy a nie dobro państwa. Szlachta często spiskuje z ościennymi państwami czyniąc szkodę. Oddaje się ucztom i pijatykom. Bezsensowne liberum veto osłabia kraj. Król zbyt mało włdzę posiada i ma związane ręce. Zerwane sejmy tylko chylą państwo ku upadkowi.
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-29T15:10:22+01:00
W czasach demokracji szlachta miała najwięcej do powiedzenia w sprawach rządu krajem.Szlachta zbierała sie na sejmika ziemskich, tam decydowano o ważnych sprawach w kraju.Ten stan społeczny miał przywileje nadane przez króla. Ustrój ''demokracjia szlachecka''- bardzo długo sie kształtował.
Demokracja szlachecka to czas wielu zmian w Polsce ale też ten ustrój doprowadził do rozbiorów Polski (poprze liberum veto)
Wspólczesne rządy tez prowadzą do załamania Polski.
1 5 1