Odpowiedzi

2010-01-29T13:55:32+01:00
C²-a²=b²
10²-8²=b²
b²=100-64
b²=36
b=√36=6cm

P=a*b
P=8*6
P=48cm²
O=2*8+2*6
O=16+12
O=28cm
1 5 1
2010-01-29T13:55:42+01:00
A=8
d=10
P=?
obw=?

8^2+x^2=10^2
64+x^2=100
x^2=36
x=6

P=6*8= 48 cm^2
obwód=2*8+2*6=16+12=28 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T13:59:29+01:00
Najpierw trzeba obliczyć drugi bok prostokąta z twierdzenia Pitagorasa czyli :
8²+x²=10²
64+x²=100|-64
x²=36|√
x= 6
Drugi bok ma długość 6 cm
P= 6*8
P= 48
Obw = 2*8+2*6
Obw=16+12
Obw= 28
1 1 1