Odpowiedzi

2010-01-29T14:01:38+01:00
Przyczyny:
Osłabienie kraju po wojnach XVII w.
Straty terytorialne.
Mała armia.
Brak reform.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T17:09:03+01:00
Przyczyny:
-Agresywna polityka państw ościennych
-Wolne elekcje osłabiały pozycję kraju
Skutki:
-Straty terytorialne
-Straty w ludziach
-Upadek gospodarki
-Brak reform
-zależność od innych krajów
2010-01-29T19:24:40+01:00
I Rozbiór (1772r.)
Polska utraciła 211 tysięcy km2 i 4 mln 530 tysięcy ludności, ponieważ zaborcy chcieli posiadać Polskę, gdyż jej położenie geograficzne, dostęp do morza oraz grunty przynosiły zyski.

II Rozbiór (1793r.) Prusy i Rosja
Przyczyną była przegrana wojna polsko-rosyjska w 1792r., toczona w obronie konstytucji 3 maja.

II Rozbiór (1795r.)
Przyczyną była klęska skierowana przeciwko rozbiorom powstania Kościuszkowskiego (1794r.), która spowodowała ostateczną likwidację państwa polskiego.