Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T14:18:18+01:00
Jak zakonczyła się druga wojna światowa w europie i na dalekim wschodzie


Do dziś istnieją rozbieżności w kwestii daty zakończenia II wojny światowej w Europie.
7 maja 1945 roku - kapitulację w Reims (wschodnia Francja) podpisali w imieniu władz niemieckich generał Alfred Jodl oraz admirał von Friedeburg. Europa Zachodnia uważa więc 7 maja 1945 roku za dzień zakończenia II wojny światowej.
8 maja 1945 roku o godz. 23.01 nastąpiło przerwanie działań wojennych. Było to wynikiem podpisania 7 maja o godzinie 2.41 przez przedstawiciela admirała Dönitza (następcy Hitlera, mianowanego przez niego osobiście przed samobójstwem) aktu bezwarunkowej kapitulacji niemieckich sił zbrojnych. Ten akt kapitulacji został na żądanie dowództwa wojsk radzieckich powtórzony w Berlinie. Tam podpisano go 9 maja, szesnaście minut po północy. Ten dzień właśnie był uważany w państwach bloku wschodniego Europy za koniec II wojny światowej.

2 września 1945r. - Japonia podpisała bezwarunkową kapitulację z aliantami. Data ta uważana jest za koniec II wojny światowej na Dalekim Wschodzie.
6 4 6
2010-01-29T19:06:01+01:00
W Europie 7 Maja 1945r gen.Alfred Jodl podpisał z dowództwem alianckim kapitulację wszystkich sił niemieckich na zachodzie.
W nocy z 8 na 9 maja w Reims kapitulacja zastała powtórzona feldmarszałka Wilhelma Keitla w obecności przedstawicieli
Wielkiej Brytani, ZSRR,USA i Francji.Była to kapitulacja
bezwarunkowa wojna w Europie dobiegła końca.

Na Świecie 2 Września 1945r skapitulowała Japonia po zrzuceniu bomby na Hiroszimę i Nagasaki 6 Sierpnia 1945r.
Nagła śmierć 150tys ludzi i natarcie ZSRR przyspieszyło decyzję bezwarunkowej kapitulacji Japoni.
21 4 21