Mam rysunek < taki z kreskami na \ skos i mam
Korzystajac z poniższego rysunku , oblicz IOAI=18 cm , IABI=48cm , IKLI= 24 cm i AKIIBL. prosze o szybka odpowiedz przy okazi to jest za twierdzeniem Talesa i porsze o podanie szczegółowego rozwiązania :P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • EMCI
  • Rozwiązujący
2010-01-29T14:14:59+01:00
IOAI / |OK| = |AB| / |KL|

18/x=48/24
48x = 18*24
x = 432/48
x= 9

|OK| = 9

Jest to twierdzenie Taless'a
2010-01-29T14:21:57+01:00
Rozumiem że mamy kąt
wierzchołek O
następnie na jednym ramieniu punkty K i L
a na drugim ramieniu A i B

skoro mamy dane ze AK || BL
to korzystamy z twierdzenia Talesa
oznaczamy odcinek OK jako x
najłatwiej będzie licząc tak:
x :18=24:48
X ma się tak do OA jak KL do AB
zatem x :18 = 1:2
stąd łatwo obliczyć że x = 9
ckd
prosze o naj:)
pozdrawiam, jeśli masz jeszcze z czymś problem to pisz:)