Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T14:32:33+01:00
R=const.
I1-natęzenie początkowe
I2=3I1
P=UI
U=IR(z prawa Ohma)
P=I1²R
P1=(3I1)²*R
P1/P=9I₁²R/I₁²R=9 razy
Odp:Ilość energii cieplnej wydzielonej na oporniku w danym czasie
jest 9 razy większa.

24 3 24
2010-01-29T14:33:47+01:00
Q=U*I*t
ale z prawa Ohma U=I*R stąd Q=I²*R*t
Q1=(3I)²*R*t=9*I²*R*t
Q1/Q=9
Ilość energii cieplnej zwiększy się 9 razy
24 4 24