1.
Stosunek długości boków jest równy 13:12:5 . Średni bok jest dłuższy od najkrótszego o 3,5cm.Oblicz pole i obwód trójkąta .
2.
Do uzyskania brązu potrzeba miedzi i cynku i ołowiu odpowiednio w stosunku 17:2:1 . Ile kilogramów każdego ze składników należy wsiąść aby otrzymać 160 kg. stopu ?
3.
44,8 g złota próby 0,585 stopniowo z 35,2g zł. nieznanej próby i otrzymano złoto próby 0,750.Jaka była próba złota o masie 35,2 g ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T14:50:29+01:00
Mogę rozwiazać
1)12x-średni
5x-najmniejszy
wiec 5x+3,5=12x
-7x=-3,5
x=0,5
Obw=12x+5x+13x=30x=30*3,5=105cm
2)17x+2x+1x=20x -dodajemy stosunki
160/20=8- tyle wynosix
więc po koleji mnoży 12*8=96, 2*8=16, 1*8=8
3)to zadanie trzeba zrobić na kubki:
{ 0,585} + { x ) = ( 0,750 )
{ 44,8 g} {35,2g ) (35,2g + 44,8 g)
(dajmy na to że to jest kubek- na górze próby na dole masa)
piszesz równaie 0,585*44,8 +35,2*x=0,750*80 i masz x
2010-01-29T14:51:23+01:00
1)
liczymy najpierw stosunek dwóch krótszych boków
najkrótszy oznaczamy jako x
średni jako x+3,5
12/[x+3,5] = 5/x
stąd x=2,5
oznaczmy najdłuższy jako y
wiemy że średni ma długość 2,5+3,5 = 6
13/y=12/x
stąd y=6,5
2.
160 : (17+2+1) = 160 :20= 8
miedzi najleży wziąć 8 *17 = 136 kg
cynku 8*2=16kg
ołowiu 8*1=8kg
3. treść jest niekompletna
jak będziesz mieć całą to napisz
pozdrawiam i prosze o naj:)
2010-01-29T14:57:21+01:00
Zad1 .
x-najkrotszy bok
x+3,5- bok sredni
y- najdłuzszy bok
x=5/30=1/6
x+3,5=12/30=2/5
y=2/5+1/6=12/30+5/30=17/30
3,5cm=2/5-1/6=12/30-5/30=7/30
1/30=0,5cm
x=5/30=2,5cm
x+3,5cm=6cm
y=13/30=6,5cm
zad2.
160 kg=17+2+1
160KG =20 /:20
1=8KG
1/20 =8KG
olowiu jest 8kg
cynku jest 2*8 =16kg
miedzi jest 17*8kg =136kg
zad 3.
44,8g+35,2g=80g próby 0,750 przy czym 33,8g jest próby 0,585
nie mam pomyslu na to zadanie przepraszam ;/