Odpowiedzi

2010-01-29T14:54:16+01:00
C
wodorotlenek cynku sie nie rozpuszcza!!! nie ma jonow wiec nie ma zmiany koloru!!!
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T15:27:18+01:00
Prawidłowa jest odpowiedz C

w próbówce nr:
I )jest tlenek sodu czyli dostaniesz po dodaniu wody wodorotlenek sodu
bardzo silna zasadę (odczyn zasadowy)
II) jest cynk jako taki nie zareaguje z woda ulega szybko pasywacji do tlenku cynku (odczyn obojętny)
III) tlenek fosforu to tlenek kwasowy wiec po dodaniu wody mamy roztwór kwasu
(odczyn kwaśny)

fenoloftaleina ZMIENI BARWĘ na malinową tylko w roztworach zasadowych!!!!
wiec odpowiedź C