Odpowiedzi

2010-01-29T15:07:27+01:00
Cechami patrioty jest umiłowanie własnej ojczyzny i narodu. Może być ono realizowane poprzez kultywowanie tradycji, oddawanie czci bohaterom narodowym i pamięć o nich, jak i również działania na rzecz danej społeczności; uczestnictwo w wyborach, świadoma postawa obywatelska

Nie wiem czy o to chodzi:)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T15:09:17+01:00
"A jeśli komu droga otwarta do nieba, Tym co służą ojczyźnie."
Jan Kochanowski

"A wiesz ty, co będzie z Polską za lat dwieście? "
Adam Mickiewicz
Dziady, cz. III

"Aby kraj mógł żyć, trzeba, aby żyły prawa."
Adam Mickiewicz

"Biada narodom, które kochają więcej wolność niż ojczyznę!"
Henryk Sienkiewicz

"Biada, kto daje ojczyźnie pół duszy, a drugie pół dla szczęścia zachowa."
Juliusz Słowacki


"Bo, panowie, myślmy najpierw o tym, ażeby podźwignąć nasz nieszczęśliwy kraj."
Bolesław Prus



"Był sobie naiwny naród, który uwierzył w świętego Mikołaja. Ale święty Mikołaj okazał się gazownikiem. "
Gunter Grass



"Choć są różne grzeczne nacje na świecie, przecie Bóg naszą szczególnie w miłosierdziu swoim przyozdobił. "
Henryk Sienkiewicz



"Choćby w cudzym kraju padał deszcz złota i srebra, choćby we własnym deszcz sztyletów i włóczni - we własnym będzie lepiej."
Anonim

"Patriotą jest ten, kto kocha swą ojczyznę. Ale potrafi także skrytykować to co złego się w niej dzieje."
Anonim



1 5 1