Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T15:13:08+01:00
Skoro proste graniastosłupy to podstawą jest trójkąt równoboczny
jego pole powierzchni to ze wzoru 8√3
mamy trzy ściany 8*6 =48
Pole graniastosłupa= 3*48+2*8√3=144+16√3
b)5*5*2+4*7*5=50+140=190
c)
podstawa to 6*małe trójkąty równoboczne
6*16√3 : 4= 24√3
zatem pole podstawy to 2*24√3 = 48√3
powierzchnia boczna to 6*4*6 = 144

Pole graniastosłupa to 144+48√3
2010-01-29T15:14:55+01:00
PRAWIDŁOWY czyli wszystkie boki i kąty są równe
a)oblicz pole tr równobocznego i pola 3 prostokątów podobnych o bokach 8, 6
pole tr rów=8^2 * √3/4
pole boczne=6*8*3
b)pole kwadratu* H graniast= 5^2*7=25*7
pole boczne=7*5*4
c)pole szesćiokąta oblicz asie ze wzoru 6a^2 *√3/4
więc pole 1 podstawy=6 *4^2 *√3/4
i pole boczne=6*4*6( 6 prostokątów o wymiarach 6*4)
prosze o najlepsza jesli mozna:)

2010-01-29T15:22:44+01:00
Granastosłup nr1

Wzór na Pole podstawy granastosłupa prostego, którego podstawą jest trójkąt
Pp= (a²√3) :4
a=8
Pp=(8²√3): 4= 64√3 :4 =16*√3/4
Pole boczne
wzór Pb= 3a*h
a=8
h=6
Pb= 3*8*6= 144

Pole powierzchni
Pc=2Pp+Pb
Pc=32*√3/4 +144

Graniastosłup nr 2
Pp= a*a
Pp=5*5=25
Pb= 4*a*h
a=5
h=7
Pb=4*5*7=140
Pc=140+50= 190

Graniastosłup nr 3
Pp= (3a²√3):4
Pp=(3*16√3):4 = 12*√3/4

Pb=6*a*h
a=4
h=6
Pb= 6*4*6 =144

Pc= 2*12*√3/4 + 144= 24*√3/4 +144