Odpowiedzi

2010-01-29T15:12:13+01:00
Szkodliwe tarcie można zmniejszyć poprzez pokrywanie trących się powierzchni smarami lub olejami. Innym sposobem jest wygładzenie tychże powierzchni.

Tarcie jest pożyteczne w takich sytuacjach jak:
-ruszanie samochodu - bez tarcia jest to niemożliwe;
-łapanie piłki;
-hamowanie samochodu;
-chodzenie;
-przenoszenie napędu w samochodzie przez sprzęgło;
-ostrzenie noża osełką;
-podczas pisania ołówkiem.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T15:19:29+01:00
Sposoby zmniejszania tarcia:
-wygładzanie powierzchni trących(zmniejszanie współczynnika tarcia),
-stosowanie łożysk kulkowych i walcowych,
-zmniejszanie powierzchni trących,
-nadawanie ciałom opływowego kształtu.itp.
-stosowanie smarów i past.
2.Dzięki tarciu możemy się poruszać,np.chodzić,jeździć rowerem,motorem,samochodem itp.żaglówki i statki żaglowe mogą poruszać się szybciej dzięki oporowi powietrza.