O godzinie 11 05 tata wszedł do wody i postanowił przepłynąć na druga strone jeziora, ktrórego szerokość wynosi 760 m. tata pływa z predkością 38 m/min. po 10- minutowej przerwie na drugim brzegu popłynął z powrotem, po czym wyszedł z wody. Która była wtedy godzina?

Proszę o szybkie rozwiązanie, z góry dziękuje :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T15:13:53+01:00
760m: 38m/min= 20 min
11.05+20min +10 min= 11.35
11.35+20min= 11.55
Odp. Jak tato wyszedl z wody byla godz. 11.55
7 4 7
2010-01-29T15:14:43+01:00
760:38=20
20+10+20=50
11.05+ 0.50=11.55
Tata wyszedł z wody 11.55
10 2 10
2010-01-29T15:15:39+01:00
11.05 - godzina wejścia
760m - długośc jeziora
38m/min. - prędkośc
10 minut - przerwa

760m:38m/min= 20
to zapisujemy jako ułamek ; na górze 760m, na dole 38m/min.
metry "skracamy" zostają same minuty czyli 20 minut.

20 + 10 + 20 = 50 minut
11.05 + 50 minut = 11.55.

Odp. Była wtedy 11.55.

3 4 3