Prosze o obliczenia ... dam Naj ... Thx z góry :):*

a) graniastosłup orawidłowy cztorokatny o krawedzi podstawy 2cm i krawedzi bocznej 3cm
c)graniastosłup prosty, którego podstawa jest trójkat prostokatny o przyprostokatnych 3cm i 4cm, a krawędż boczna ma 1cm
d)graniastosłup prawidłowy szesciokatny, który wszystkie krawedzie ma 2 cm

2

Odpowiedzi

2010-01-29T15:51:19+01:00
Zakladajac ze chcesz v i pole
a-krawedz postawy
b-rwawedz boczna
a)

a=2
b=3
V=a²b=2²×3=12
P=2×a²+4×ab=2×4+4×6=8+24=32
b)
b=1
a=3
c=4
krawedz d z podstawy obliczamy Pitagorasem
d²=a²+c²
d=5
V=1/2×ac×1=1/2×12=6
p=1/2×ac×2+ab+ac+ad=12+3+4+5=24
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-29T16:08:22+01:00
Nie mogłam do c) siatki narysować, ale resztę masz ;)