Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T15:35:15+01:00
Na półkuli płn. są to wiatry stałe z płn.-wsch. a na półkuli płd. z poł.-wsch. Oddzielone są nawzajem od siebie pasem ciszy równikowej tj. stanem atmosfery przy którym wiatr jest tak słaby, że nie może pochylić nawet słupa dymu, występuje on w okolicach podzwrotnikowych często na Atlantyku gdzie panuje średnio jedną

powstają w wyniku różnicy ciśnień atmosferycznych
Działa na niego siła Coriolisa odchylając kierunek wiatru ku zachodowi.
2 4 2
2010-01-29T15:38:14+01:00
Wiatry wiejące stale w tym samym kierunku nazywamy wiatami stałymi przykładem wiatrów są Pasate, skierowane od zwrotników ku równikowi. Ich kierunki nie pokrywają się z południkami,lecz w wyniku siły Coriolisa są od nich odchylone
2 5 2