W pewnym sklepie misie i tygryski miały równe ceny. Niestety, misie podrożały o 10%, a następnie jeszcze o 20%, a tygryski najpierw podrożały o 20%, a później jeszcze o 10%. Wynika stąd, że po podwyżkach:

a) ceny zabawek są znów równe;
b) tańsze są misie;
c) tańsze są tygryski;
d) mamy zbyt mało danych, by porównać ceny zabawek;

Proszę o uzasadnienie.

3

Odpowiedzi

2010-01-29T15:34:06+01:00
Odp a

dlatego żę oby twie zabawki podrożały o 30%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T15:35:15+01:00
Ceny zabawek są równe, ponieważ jeżeli przyjmiemy że cena misia i tygryska wynosi 10 zł to:
Misiek:
10zł+10%=11 zł
11zł+20%=13,2 zł

Tygrysek:
10zł+20%=12zł
12zł+10%=13,2zł
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-29T15:36:58+01:00
A , bo najpierw do ceny początkowej dodano 10% lub 20%, a potem jeszcze raz 20% i 10% to daje nam 30% czyli łącznie cena za zabawki podrożała o 30% i ich cena jest taka sama