1. Z tego samego miasta w tym samym kierunku wyruszyły jednocześnie samochód osobowy i ciężarowy. Samochód osobowy jechał z średnia predkościa 72 km/h, a ciężarowy z prędkością 50 km/h. jaka bedzie odległość między tymi samochodami po 4 godz. jazdy?


2. z dwóch miejscowości odległych od siebie o 390 km wyruszyły jednocześnie dwa samochody. Pierwszy jechał ze średnią predkością 70 km/h, a drugi 60 km/h. Po ilu godz jazdy samochody się spotakją? Ile km przejechał każdy samochód

Bardzo prosze o szybką odpowiedż :)

3

Odpowiedzi

2010-01-29T15:51:44+01:00
2.
70km+60km=130km
390km:130km=3
Odp: Samochody spotkają się po 3 godzinach.
2010-01-29T16:01:18+01:00
1.
72km/hx4godz.=288km
50km/hx4godz.=200km
288km-200km=88km
Odp.:Po 4 godz. jazdy odległość między samochodami wyniesie 88km.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T16:02:22+01:00
1.samochód osobowy:
72km/h
4h- przejechał 4 razy więcej
72*4=288 km

ciężarowy :
50km/h
4h- 4 razy więcej
50*4=200 km
288 - 200= 88
odp. po czterech h różnica między nimi będzie wynosić 88 km.

2.
długosć trasy - 390 km
pierwszy samochód-70km/h
drugi- 60km/h
60=70=130
390/130=3
Ile przejechały:
pierwszy : 70*3=210 km
drugi : 60*3=180 km
odp. samochody jechały 3h. pierwszy samochód przejechał 210 km a drugi 180 km.