Nauczyciel przygotował dwa słoiki z wodą wapienną. Do jednego włożył ręke. Po 5 minutach woda w słoiku z wodą wapienną, w której były zanurzone palce, wyraźnie zmętniała. W drugim słoiku nie zaobserwowano żadnych zmian.
a) Jaka hipotezę postawił nauczyciel?
B) Jaki wniosek można wyciągnąć z tego doświadczenia??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T21:15:12+02:00
A) Hipoteza: Czy CO₂ wydzielane przez skórę człowieka powoduje mętnienie wody wapiennej?

b) gazem, który powoduje mętnienie wody wapiennej jest tlenek węgla (IV) czyli potocznie dwutlenek węgla. Skóra też "oddycha" i wydziela CO₂ co spowodowało zmętnienie wody.
28 3 28
  • Użytkownik Zadane
2009-10-04T21:24:32+02:00
A) Czy skóra bierze udział w oddychaniu?
b) Człowiek oddycha również przez skórę. Zaobserwowane zjawisko (mętnienie wody wapiennej) świadczy, o tym, że przez skórę wydzielała się dwutlenek węgla. Wapń zawarty w wodzie połączył się z CO₂ i wytworzył węglan wapnia, który spowodował zmętnienie. Podobny efekt otrzymamy poprzez wprowadzenie do wody wapiennej powietrza wydychanego z płuc.
19 4 19