Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T15:56:38+01:00
Początkowo sprawował rządy wraz z bratem Hipparchem, aż do jego zabójstwa (zamach Harmodiosa i Aristogejtosa). Po śmierci Hipparcha Hippiasz, w obawie o swe życie, stał się podejrzliwy, co skłoniło go do okrucieństwa i rządów "silnej ręki". To spowodowało wzrost opozycji, która przy pomocy Sparty zmusiła Hippiasza do opuszczenia Aten, co nastąpiło w 510 p.n.e.
1 5 1
2010-01-29T15:58:39+01:00
Żył w VI i V wieku p.n.e. Był tyranem Aten, jednym z dwóch synów tyrana Pizystrata. Po smierci ojca sprawował rządy wraz z bratem Hipparchem, a po jego zamordowaniu przez zamachowców (Harmodiosa i Aristogejtosa) rządził Atenami samodzielnie. Po śmierci brata stał się podejrzliwy i okrutny, co wpłynęło na wzrost opozycji, która z pomocą Sparty zmusiła Hippiasza w 510 r. p.n.e. do opuszczenia Aten.
1 5 1