Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T16:30:21+01:00
Nie wiem ile info potrzebujesz, więc podam Ci linki :)

Na początek Wiki:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_pod_Maratonem

Tu masz rozmowę na forum poświęconą tej bitwie:
http://www.historycy.org/index.php?showtopic=9489

Dużo ciekawych faków, osobiście bardzo tą strone cenię:
http://www.fantasy.dmkhost.net/HIstoria/index.php?nr=2370

Jeśli nie znajdziesz wszystkich odpowiedzi na Twe pytania w moich linkach, to spójrz na ściągę, lub pisz na priv :)
pozdr
4 4 4
2010-01-29T17:20:24+01:00
W 490r. p.n.e król perski Dariusz wysłał do Grcjisilną flotę, która przewiozła armię liczącą 30 tysięcy wojowników. Żołnierzy wysadzono na niewielkiej równinie niedaleko miejscowości Maraton , około 40km od Aten. Teren ten był dla Persów wyjątkowo dogodnym miejscem stoczenia bitwy , ponieważ uniemożliwiał walkę przy użyciu konnicy , której Grecy nie posiadali. Ateńczycy znaleźli się w śmiertelnym niebezpieczeństwie , dlatego poprosili o pomoc inne miasta-państwa. Do Aten zdążyły jednakdotrzeć tylko posiłkiwojskowe z Platejów- miasta leżącego w Beocji. Przeciwko Persom stanęło 10tysięcy obywateli ateńskich i 1000 Platejczyków. Dowodzący Hellenami Miltiades nie przestraszył się potęgi nieprzyjaciela. Piechota grecka zaskoczyła trzykrotnie liczniejsze oddziały przeciwnika błyskawicznym natarciem. Persowie nie mieli czasu na przygotowanie do walki swej konnicy. Ateńczycy tak szybko przebiegli dystans dzielący ich od wrogów , że perscy łucznicyzdążyli iddać niewiele strzałów, W bezpośredniejwalce hoplici okazali się znacznie lepisi niżsłynne oddziały "Nieśmiertelnych". Grekom nie udało się całkowicie pokonać najeźdźców. Część zdołała dotrzeć do okrętów zakotwiczonych przy brzegu i odpłynęła w kierunku Aten. Persowie liczyli , żepozbawione obrońców miasto podda się bez walki. Ostatecznie jednak nie przystąpili do ataku , ponieważ świadomi zagrożeniażołnierze Miltiadesa powrócili do Aten przed przybyciem wroga. W ten sposób pierwsze starcie z Grekami zakończxyło się upokarzającą porażką armi perskiej , uważanej dotychczas za niezwyciężonną .

To jest napewno dobrze ;)

Hippiasz Pizystratyda (VI w. p.n.e.) - tyran Aten. Jeden z dwóch synów tyrana Aten Pizystrata. Początkowo sprawował rządy wraz z bratem Hipparchem, aż do jego zabójstwa (zamach Harmodiosa i Aristogejtosa). Po śmierci Hipparcha Hippiasz, w obawie o swe życie, stał się podejrzliwy, co skłoniło go do okrucieństwa i rządów "silnej ręki". To spowodowało wzrost opozycji, która przy pomocy Sparty zmusiła Hippiasza do opuszczenia Aten, co nastąpiło w 510 p.n.e.

Ania ;*

3 4 3