Mam prośbę ;D proszę Was baaardzo o rozwiązanie zadania bo w ogóle nie wiem o co w tym chodzi ;/ z góry dziękuję ;*

Zad
Pojemność typowej baterii R14 wynosi około 8,1 Ah. Ile godzin pracy latarki zapewnia ta bateria, jeżeli przez żarówkę płynie prąd o natężeniu 0.3A?

I bardzo proszę o rozwiązanie tak w miare prosto, żebym zrozumiała, w miarę możliwości z wytłumaczeniem ale niekoniecznie :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T16:52:45+01:00
Pojemność baterii to inaczej zgromadzony w niej ładunek który można z njej pobrać
q=8,1Ah
I=0,3A jest to prąd którym rozładowujemy baterię czyli inaczej wyprowadzamy ładunek
q=I*t
t=q/I=8,1Ah/0,3A=27h
2010-01-29T16:56:54+01:00
0,3 A * t = 8,1 Ah
t = [8,1 Ah]/ 0,3 A = 27 h
Odp. Na 27 godzin.