Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-29T16:42:56+01:00
X - pierwszy podręcznik
y - drugi podręcznik
x + y - cena dwóch podręczników
28,80 - cena dwóch podręczników

1,25x = 0,75y
x + y = 28,8

y = 28,8 - x
1,25x = 21,6 - 0,75x

y = 28,8 - x
2x = 21,6

y = 28,8 - x
x = 10,80

y = 18
x = 10,80
9 4 9
2010-01-29T16:44:52+01:00
X - cena pierwszego podręcznika
y - cena drugiego podręcznika

x+ y = 28,80
1,25x = 0,75y

x = 28,80 - y
1,25(28,80-y) = 0,75y

x = 28,80 - y
36 - 1,25y = 0,75y

x = 28,80 - y
36 = 2y /:2

x = 28,80 - y
y = 18

x = 28,80 - 18
y = 18

x = 10,80 [zł]
y = 18 [zł]
1 5 1