Odpowiedzi

2010-01-29T17:00:10+01:00
Stężenie będzie zależało od ilości dolanej wody.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T17:00:37+01:00
80g to 100%
x to 5%
x = 80 * 5 : 100 = 4g (masa soli solance )
Roztwor drugi :
80g + 20g = 100g

100g to 100%
4g to x
x = 100 * 4 : 100 = 4%

Odp. Stężenie solanki po dolaniu 20g wody wynosi 4%.

robiłam to zadanie na lekcji i stąd wiem o tej wodzie , zadanie jest dobrze rozwiazane :)