Odpowiedzi

2010-01-29T17:04:09+01:00
"Przekroczyć Rubikon"- gdy wybuchła wojna domowa w starożytnym Rzymie
"Kości zostały rzucone"- gdy pokonywał granicę Italii na rzece Rubikon
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T17:08:11+01:00
-"Przekroczyć Rubikon" - nieodwracalny, ostateczny i decydujący krok. Juliusz Cezar wypowiedział te słowa po przekroczeniu, wraz ze swoimi wojskami rzeki Rubikon i rozpoczęciu tam wojny domowej.

"Kości zostały rzucone"- podjęcie nieodwołalnej decyzji. Juliusz Cezar wypowiedział te słowa podczas wojny domowej między Pompejuszem wielkim a Juliu

Liczę na naj,,,szem cezarem .
8 4 8