Temat: Procent składany - ciągi

Pan Kowalski wpłacił 50000 zł na lokatę miesięczną, której oprocentowanie wynosi 5%, i co miesiąc wypłaca odsetki. Jaką kwotę odsetek wypłaci w ciągu roku? O ile wyższe byłyby odsetki, gdyby pierwszej wpłaty dokonał po roku?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T17:10:24+01:00
Dane:
50000-kwota wpłacona na konto
5%-miesięczne oprocentowanie
10% z 50000zł= 5000zł
5% z 50000zł= 2500zł
2500-odsetki z 1 miesiąc
2500*12=30000
Odp: pan kowalski przez cały rok odsetek otrzyma 30000zł
50000zł+30000zł=80000zł
10% z 80000zł= 8000
5% z 80000zł= 4000
4000zł*12=48000zł
48000-3000=18000
Odp:gdyby p.kowaski dokonal 1 wpłaty po roku odsetki były by o 18000zł większe

Powinno byc ok
6 2 6
2010-01-29T17:12:36+01:00
50000*5%=2500
2500*12=30000
30000 zł w ciągu roku.
4 2 4