Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-29T17:10:23+01:00
Fundamentalnym przykładem są tutaj obozy zagłady, jak i łagry (ZSRR) i lagry (III Rzesza) ludzie znajdujący się tam mieli piekło na ziemi.
- nie było tam przestrzegania jakichkolwiek praw człowieka.
- wykorzystywano ludzi do nadludzkich wysiłków i niewolniczej pracy
- dostawali bardzo małe racje żywnościowe
- byli zakwaterowywani w barakach gdzie przypadało na jedno łózko wiele osób
- najsłabsi byli po prostu zabijani, podobnie chorzy
- transporty odbywały się w wagonach towarowych lub dla bydła, były przeładowane ludzie się tratowali i ginęli bez jedzenia i picia, a nawet zimna lub gorąca podczas długich podróż
- podobnie III Rzesza traktowała jeńców wojennych (mam na myśli wojskowych) z państw wschodnich jak i żydów i cyganów
- NKWD wykonało egzekucje na tysiącach polskich oficerów w Katyniu
- nie wspominając o żołnierzach wermachtu i esmanach którzy mordowali całe wioski na rozkazy przełożonych
- zagazowywano ludzi w obozach zagłady
- przy zabijaniu innych byli zatrudnieni inni przebywający w obozie co wpływało na ich psychikę - stawali się zwierzętami a nie ludźmi
- niehumanitarne było również wypuszczanie żołnieży radzieckich na pole bitwy bez broni (musieli znaleźć ją po drodze), dostawali też małe racje żywnościowe, za małe, podczas zimy nie mieli odpowiedniego ekwipunku
2010-01-29T17:11:33+01:00
Wspólne groby, obozy koncentracyjne, getta
2010-01-29T17:19:27+01:00
1. Ocenianie przyczyn oraz skutków wojny,
2. Łamanie reguł godności człowieka,
3. Łamanie norm uchwalonych przyjete przez państwo,
4. Atakowanie ludności cywilnej,
5. Tortury fizyczne i psychiczne na człowieku,
6. Zostawianie rannych i chorych na polu walki,
7. Zabijanie lub ranienie przeciwnika poddającego się lub wyłączonego z walki.