Zad.1
W rombie dłuższą przekątną skrócono o 20%, a krótszą wydłużono o 20% tak, ze pole otrzymanego rombu jest o 8cm kwadratowych mniejsze niz pole rombu przed zmianą. Oblicz pole otrzymanego rombu.

Zad.2
Na wykonanie 8 jednakowych, męskich swetrów potrzeba o 3,6kg wełny więcej niz na 5 jednakowych damskich swetrów. Na jeden męski i jeden damski sweter potrzeba 1,1 kg wełny. Ile dekagramów wełny potrzeba na damski, a ile na męski sweter?

2

Odpowiedzi

2010-01-29T17:34:42+01:00
Zad . 1

P=0,5p x 0,5q=0,25pq - pierwszy romb
P=0,4p x 0,6q=0,24pq - romb po zmianie dl przekatnych

0,25pq = 0,24pq + 8
0,01pq = 8
0,24pq = 192cm^2


Zadania 2 nie umiem niestety ;(


Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T17:36:47+01:00
Zad 1
a -długość dłuższej przekątnej rombu
b - dł. krótszej przekątnej
20% = 0,2
P1 - pole rombu przed zmianą
P1 =[ a*b]/2
a1 = a - 0,2 a = 0,8 a
b1 = b + 0,2 b = 1,2 b
P2 - pole rombu po zmianie
P2 = [a1*a2]/2 = [0,8a*1,2 b]/2 =[ 0,96 a*b]/2 = 0,48 a*b
P1 - P2 = 8
[a*b]/2 - 0,48 a*b = 0,5 a*b - 0,48 a*b = 0,02 a*b
0,02 a*b = 8
ab =400
[a*b]/2 = 200
P1 = 200cm²
Dodatkowo P2 = P1 - 8 cm² = (200 - 8)cm² = 192 cm²
Odp. Pole rombu przed zmianą było równe 200 cm².

1 5 1