Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T22:12:57+02:00
Pc=96cm²
a=6
Pc=a²+2al
a-krawedz podstawy
l-wysokosc sciany bocznej
96=6² +2*6*l
96-36=12l
60=12l
l=5
H-wysokosc bryly
l²=H²+(1/2a)²
5²=H²+(3)²
25=H²+9
H²=16
H=4
2009-10-05T00:36:23+02:00
Pole powierzchni całkowitej ostrosłupa prawidłowego czworokątnego jest równe 96 cm², a krawędź podstawy ma długość 6 cm. Oblicz wysokość bryły.
Pc=96 cm²
a=6 cm kwadrat
Pp=a²
Pp=36 cm²
Pc=Pp+Pb
Pb=96-36
Pb=60 cm²
Pb=4*1/2 a*h ściany
60=2*6*h ściany
h=5cm
Z Pitagorasa ( przekrój bryły )
H²+(1/2 a)²=h²
H²=5²-3²
H=4cm