Zad.1
Cena pewnego towaru wzrosła z 240 zł do 288 zł. O ile procent wzrosła cena tego towaru?
Zad.2
Do klubu sportowego uczęszczają 24 osoby. Chłopcy stanowią 3/8 wszystkich uczestników, 1/5 liczby dziewcząt uczęszczających do klubu trenuje gimnastykę, a pozostała liczba dziewcząt tenis stołowy. Ile dziewcząt trenuje tenis stołowy?
Zad.3
Peleton kolarzy w wyścigu Tour de Polonge na jednym z etapów przejechał przez 2 godziny 81,5 km, a przez następne 2 i 1/2 godziny pozostałe 94 km. Z jaką średnią prędkością jechali kolarze na tym etapie?
Proszę o szybkie rozwiązanie :) Z góry thx ;)

3

Odpowiedzi

2010-01-29T17:25:18+01:00
Zad1 240-----100%
288-----x
240x----28800 / : 240
x=120%
120 - 100 = 20%
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T17:26:53+01:00
Zad1

240-100%
2.4-1%
44:2.4=18 i 1/3%

Odp.O 18 i 1/3 %

zad2
3/8 z 24=9
5/8 z 24=15
4/5 z 15=12

Odp 12

zad3
81.5:2=40.75km/h
94:2.5=37.6km/h
(40.75+37.6):2=ok 39km/h

odp 39km/h
2 3 2
2010-01-29T19:02:17+01:00
Zadanie1
288-240=48
48/288*100%=16193/288%
zadanie2

1 1 1