Odpowiedzi

2009-10-04T22:03:22+02:00
Z boku o długości a otrzymujemy bok o długości o 20% większej, czyli 120% =1,2 długości boku sprzed zmiany.

Stąd pole
P= 1,2a *1,2a = 1,44 a²

Czyli pole się zwiększy o 44%.
2 5 2
2009-10-04T22:04:57+02:00
A- bok poczatkowy
P=a²
b-bok po zwiekszeniu
b=a+20%a=a + 0,2a= 1,2a
P=b²=(1,2a)²=1,44a²
zatem powiekszy sie o 44%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T22:10:51+02:00
Potrzebna informacja :
Stosunek pol figur podobnych jest rowny kwadratowi skali podobienstwa.
Wowczas aodpowiedz jest natychmiastowa.

Mozna korzystac ze wzoru na pole kwadratu ale ja bym ocenil jako metoda naokolo

a1:a=1,2
P1:P=(1,2)²
P1=1,44P
w zadaniu powinno byc o ile

Oblicz o ile procent powiększy się pole kwadratu, jeśli każdy jego bok zwiększymy o 20%?

P1-P=0,44P

0,44P/P=0,44=44%

pole kwadratu powiekszy sie o 44%

Pozdrawiam

Hans

2 3 2