1.Jak wyjaśnisz słuszność twierdzenia, że państwo rzymskie było położone w basenie Morza Sródziemnego?
2.W jakim okresie państwo rzymskie najbardziej rozszerzyło swoje granice?
3.Z jakiej miejscowości wyruszali kupcy podążający szlakiem bursztynowym?
4.Wymień mieszkańców miast i ich zajęcia?

podręcznik: My i historia dla klasy 5. zadanie z pytajnikiem str. 52
proszę o odpowiedż plis plis plis plis plis plis plis bardzo pilne na poniedziałek

2

Odpowiedzi

2010-01-29T17:45:16+01:00
1. Państwo rzymskie było położone w basenie morza śródziemnego, ponieważ było położone w rejonie morza śródziemnego.
2. trzecie stulecie p.n.e.
3. z rzymu
29 4 29
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T17:47:34+01:00
1.Słuszność stwierdzenia ,że państwo rzymskie było położone w basenie Morza Śródziemnego wynika z tego,że cesarstwo rzymskie zajmowało wszystkie tereny położone nad brzegiem Morza Śródziemnego.
2.Państwo rzymskie najbardziej rozwinęło się w okresie cesarstwa.
3.Kupcy podążający szlakiem bursztynowym wyruszali z Akwileji.
4.rzemieślnicy-wytwarzanie biżuterii,przedmiotów codziennego użytku.
kupcy-handlowanie zbożem,winem,oliwą i innymi towarami
biedota miejska-brak stałych środków utrzymania,żebranie
arystokracja-pełnienie wysokich stanowisk,właściciele ziemscy.
29 4 29